W trakcie przyspieszania,ale tylko przy dodaniu pełnego gazu,wrzuceniu kolejnego biegu i jeździe przez chwilę bez dodawania gazu,turbo się odłącza/przestaje pracować.Samochód bez błędów jedzie dalej,ale mam do dyspozycji jakieś 50 koni.Co ciekawe nawet nie wchodzi w tryb awaryjny.Dopiero po przekroczeniu 3,5/4 tyś łapie checka.
Temat jest o tyle ciekawy,że jak przykładowo przyspieszam z pełnym gazem cały czas trzymając turbo pompujące-przykładowo startuje i do 150km/h jade z pełnym gazem,nic się nie dzieje.Dopiero w momencie zdjęcia z nogi z gazu(całkowicie) i próbie dodania go ponownie turbo się odłącza.
Oczywiście problem nie zdarza się zawsze i wystarczy pamiętać aby po pełnym dodawaniu gazu,na kolejnym biegu albo jeszcze nawet na tym samym podtrzymać pompujące turbo,wówczas problem nie występuje.
Problem z autem zaczął się jakieś 3/4k temu,jest bardzo irytujący szczególnie ze względu na fakt,iż nie generuje to żadnych błędów na komputerze.
Wyłączenie i włączenie samochodu niweluje usterkę i auto jeździ normalnie przez jakiś czas.
Mam logi,gdzie jest jedno miejsce minimalnego przeładowania,ale ciężko bedzie coś z nich wywnioskować ze względu na fakt,iż auto jechało po bardzo śliskiej nawierzchni,co chwila bez trakcji.
Dodam jeszcze bo może to istotne,że auto ma dolot o szerszej średnicy do turbiny i wydech ze stali nierdzewnej od turbo.Auto strojone na 130 koni w GCS tuning,ale przez ponad rok jeździło bez problemów na tym setupie
Jest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.
Pozdrawiam MArcin.
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Jest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.
Pozdrawiam MArcin.
ale mi właśnie jakoś w marcu 2012 włożyli ta podkładkę i wgrali aktualizację softu.dopiero w kwietniu 2012 pojawił się w bazach ten soft i można było robić chiptuning.
Ktoś powiedział,że to wina westgate'a.Kupiłem na allegro nowy,założyłem bo to kwestia przekręcenia dwóch śrubek,ale problem jak był tak jest.
Jest informacja techniczna na ten temat. Jakaś część turbosprężarek jest do wymiany badź trzeba podłożyć taką podkładkę pod zawór sterowania bypassem turbo i programowanie sterownika silnika.
Jak jest gwarancja to podjechać i muszą zrobić, jak już po to zczytaj nr z turbosprężarki i zobaczymy na co się łapie. Nr turbosprężarka ma z prawej strony, od spodu. Najlepiej z lusterkiem podejść.
Pozdrawiam MArcin.
ale mi właśnie jakoś w marcu 2012 włożyli ta podkładkę i wgrali aktualizację softu.dopiero w kwietniu 2012 pojawił się w bazach ten soft i można było robić chiptuning.
Ktoś powiedział,że to wina westgate'a.Kupiłem na allegro nowy,założyłem bo to kwestia przekręcenia dwóch śrubek,ale problem jak był tak jest.
Wiec podjedz niech poprawiają
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Na czym polega owa adaptacja?i czy jest ona niezbędna,skoro auto jeździ tak samo na jednym i drugim WG? Myślałem,że skoro jeździ to adaptacja nie potrzebna.Szczególnie,że jeździ tak samo jak przed wymianą,więc o WG jakoś zapomniałem....
adaptacja jest to nauczenie ECU połorzenia skrajnych zaworu WG i na podstawie tego sterownik wie jak sterowac zaworem to tak w skrucie . zacznij od zrobienia adaptacji a jesli to nie pomorze to rzeba bedzie szukac dalej .po zrobieniu programu wszystko było ok ?
Na programie jeździłem z 6miesiecy,więc to na 99% procent nie wina softu.
Adaptacji WG nie robiłem.Rozumiem,że to w aso mi zrobią,tak żeby chipa nie wywalić?Czy taka adaptacja niesie za soba jakieś konieczne zmiany w sofcie?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi german81 wreszcie jakieś mądre uwagi słyszę w tym temacie
Ale czy nie dziwne jest to żeby auto zachowywało się tak samo na starym i nowym WG? Czy to kwestia tego,że jest nauczony,że WG się zepsuł i po prostu na każdym innym zadziała tak samo?
wgranie adaptacji nie nie ma wpływu na softa . sterownik nie jest na tyle madry zeby widziec czy zmieniłes gruszke czy nie .generalnie ecu na bierzaco sie dostraja do warunków i w niewielkim stopńu sie samo adaptuje .po wymianie na nowy jednak trzeba zaadaptowac to na nowo .
Pytanie tylko czy się nie okażę,że WG jest nie odpowiedni do tego turbo.
Turbinę wymieniali mi w wakacje 2011 bo była jakaś akcja serwisowa i taką datę produkcji miało turbo i WG.Teraz wrzuciłem WG z produkcji 2010 ale może to nie ma wpływu
Dzięki za info.jadę jutro do aso,oby coś zdziałali
Dalej do niczego nie doszedłem.
Za to dość ciekawe spostrzeżenie.Zawsze kasowałem sobie błąd 2 sondy lambda,wtedy jak wywalił checka na zegarach.Od dwóch dni jeżdzę z błędem na zegarach i turbo się już nie zacina.
Odkąd mam wywalony katalizator,błąd od sondy pojawiał się często(nie byłem w stanie dobrać średnicy odpowiedniej otworu emulatora),ale sonda działała.
Jakoś w grudniu 2 sonda się zepsuła(wszystkie pomiary na 0).
Jest jakieś prawdopodobieństwo,że odpowiedzialna za uwalanie turbo jest niedziałająca druga sonda lambda?
Komentarz